“Gerçek kürk mü? Hayır, kullanmıyoruz…”
Yukarıdaki cümleyi artık daha sık duyacaksınız. Kimden mi? Trendlere yön veren moda markalarından. Birkaçından bahsedelim;
İlk karşımıza çıkan marka Calvin Klein. 90’lı yıllarda, herkesin hangi hayvanı üzerine geçirmek istediğini tartıştığı bir dönemdeyiz. Tarih 1 Şubat 1994. Calvin Klein, hayvan kürkü kullanmayacağını ve 17 yıllık kürk anlaşmasını sonlandırdığını duyuruyor.
Ralph Lauren’in, kürke veda ettiğini açıklamasından tam bir yıl sonra, yani 2007’de ise Vivienne Westwood ve Tommy Hilfiger koleksiyonlarında bir daha gerçek kürk kullanmayacaklarının altını çiziyorlar.
2016’da Giorgio Armani, imzasını taşıdığı bütün markalarından gerçek kürk kullanımını kaldırdığını duyuruyor. Marc Cain, aynı yıl içerisinde aynı kararı alan markalardan bir diğeriydi. 2001’de gerçek kürke veda eden Stella McCartney, tam da bu yıl ‘kürksüz kürk’ terminolojisi üzerinde hak iddia ediyor ve 2 yıllık bir savaşın ardından bu terminolojiyi tescillemeyi başarıyor.
Saint Tropez’de yüzerken, tesadüfi bir şekilde PETA’nın başkan yardımcısına rastlayan John Galliano ise, ikna edici bir konuşmanın ardından, Maison Margiela’da gerçek kürk kullanmayacağını açıklayan ilk couture tasarımcısı oluyor.
Yıl 2018. Kürk karşıtı markaların yer aldığı liste alıp başını gidiyor.
Versace, Michael Kors, Gucci, Furla, Coach, Tom Ford, Jean Paul Gaultier… Moda dünyası hız kesmeden yola devam ediyor.
2019’dayız. Prada Grubu, 2020 koleksiyonlarında hayvan kürkü kullanmadığını söylüyor. Victoria Beckham ise kürk karşıtı politikasını daha da sıkılaştırıp egzotik hayvan derisinden de vazgeçiyor.
Liste uzun, ama yeterince uzun değil. Yıllardır yapılan onlarca protesto, ivme kazanarak meyvelerini topluyor. Tabii, bu henüz bir son değil. Daha yolun başındayız. Merak edilen soru ise şu; ‘Sırada hangi marka olacak?’